Thailand med baby – Den ultimative pakkeliste

Jeg har lige rejst rundt i Thailand i 38 dage med min baby på 6 mrd og min kæreste. Mere præcist på ø-hopping i Andamanerhavet i perioden feb-marts. Vi var afsted sidst på sæsonen, hvilket betød at det var varmt (ca. 28-35 grader) og fugtigt. Jeg har lært en masse som jeg tænker jeg vil poste lidt af her. Men først. Pakkelisten.
P A K K E L I S T E N. For ÅH, hvor brugte jeg meget tid på at overveje hvad og hvor meget der skal pakkes (var forøvrigt meget glad for Ruby Kokott's liste).

Vi endte med at have 36 kg med fordelt på to rygsække og så en håndbagage med 10 kg. Det var nogenlunde overskueligt og kunne godt være i både speedbåd, longtail båd, tuktuk, sidevogn og hvad vi ellers har transporteret os i.

Her er hvad vi havde med. Agtigt...

Til Kurt til flyveturen

Vi fløj med Thai Airways og bad inden rejsen om at få en baby cot (en seng de hænger op på væggen). Den lå Kurt og sov og legede i. Det var altså ret genialt (men babyen skal være under 6 mrd.)
__________

Pleje

Tag alle plejeprodukter med hjemmefra. Der var parabener og blegemiddel (med mange gode aliaser i øvrigt - f.eks. "white strawberries") i alt jeg kunne finde.
__________

Øvrigt

__________

Tøj til Kurt

Havde ikke helt fattet hvor nøgen ens baby er på sådan en tur. Kurt havde jo kun tøj på 30% af tiden. Derfor kunne vi sagtens have undværet en body eller to.
__________

Tøj til mig (en smule out of context, men jeg manglede lidt en voksen-liste, da jeg selv pakkede)

Det her var nok til at jeg kunne klare mig med at skylle lidt op løbende og så vaskede vi et par gange i løbet af turen. Fordi vi havde så meget andet med, var der ikke plads til at gå helt Paris Hilton. Jeg vil hellere prioritere at være nogenlunde mobil med oppakning og have muligheden for at købe lidt derude uden at få stress over om vi kunne slæbe det hele med hjem. Nye tider, men faktisk også ret dejligt.

Øvrigt

Det var vist det. Cirka. Tilføjelser, tricks og babyhacks til ferien modtages med kyshånd. 

Nu går jeg ind og drømmer lidt om det her.




Kh i.

Etiketter: ,